Jan 12, 2012

Orang sebok apam polkadot ..meh aku try berpolkadot ape hasilnya!

Sekarang ni boleh dikatakan pergi mana-mana majlis mesti org bagi sovounier apam polkadot. Kalau yang jual pon harga die 5 biji RM2 . 50 kalau secara pukal tak tau lah aku berapa plak harganya..Napelah harga nye mahal ek?? kadang-kadang compius juga aku dibuatnya b'coz bile try rasanya totally hampeh rasa tepung batat OK!!

Oleh kerna perasaan ketidakpuashatianaku(senapas..fuhhh) biarlah den toraaii buekk jap.

First sekali google-menggoogle resipi...x gak puas hati.
Akhirnya aku just follow resipi dari majalah NUR edisi keberapa ek lupe plak.

Sekali imbas...hati kecil aku ni berkata : sonang jew ni..(berlagak)

Second step, aku pon mula lah membancuh tepungnya..follow jew ape resipi tu kata tulis.

Third step, tepung telah sedia dibancuh dan kemudian aku pon masukkan lah dalam acuan nyew..wat lah dot-dot- dot bagai(ok disini ok...disini lah dimana skill dan kebolehan ada harus dipraktikkan nampak mudah just dot..dot..jew tapi sekali ko terpicit banyak dah hilang dah dot..dot..nyew..)

Akhir sekali after selesai mendot..dotkan time for kukus..saat-saat yang mendebarkan kenapa aku kata mendebarkan sebab apam ni tak boleh kukus terlalu lama nanti die pecah..kang tak jadi plak apam polkadot yang jadinya apam mekar setaman...hehehe

Ok lah cite banyak pon tak guna meh kite lihat hasilnya.






-





-






-













-















-









hehe cacat sane sini.Sekarang dah tau dah nape orang jual apam ni mahal.

tapi kan Mak aku kata :


Aku: Mak sedap tak owang wat apam polkadot ni?? Mane lagi sedap apam polkadot owg buat atau apam polkadot yang @$%%^& jual??

Mak: Walaupun apam ko ni buruk rupa long tapi rasenye sedap kalah apam polkadot @$%^&...

P/s : yang korang nampak meleleh  kat apam tu intinye. Aku boh jem bluberi...hehehe resipi aku kan.
ADA SAPE-SAPE NAK TEMPAH TAK KAT AKU AGAK-AGAKNYA...hehehe

No comments:

Post a Comment